» » بهترین روش ترک اعتیاد
بهترین روش ترک اعتیاد

بهترین روش ترک اعتیاد

بیماری اعتیاد یک بیماری مزمن است که دارای زمینه ها و عوامل متعددی است ، معضل اعتیاد دارای علل زیستی، روانی ، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می باشد. درحال حاظر اعتیاد در تمامی اقشار و جوامع و فرهنگ ها دیده می شود بنابراین محدوده ی جغرافیایی خاصی ندارد. در عموم به لحاظ مفهومی بیماری اعتیاد یک بیماری اصلی ، مزمن و عصبی می باشد که در اثر عوامل ژنتیکی ، فیزیولوژیک و اجتماعی رشد و بروز می کند.به طور کلی وجه مشخصه این بیماری احساس اجبار و درماندگی درصورت عدم استفاده ی مجدد است. یکی از بزرگ ترین مسائل و مشکلات اغلب کشورها در عصر امروز پدیده ی سوء مصرف مواد یا اعتیاد است ، که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ، کوتاه مدت و بلندمدت کیفیت زندگی افراد را تحت الشعاع قرار می دهد که سبب بروز مشکلات بسیار حاد در زندگی روزانه ی افراد شده است. به طوری که متاسفانه در کشور ما یکی از دلایل اصلی فروپاشی نظام خانواده بیماری اعتیاد می باشد . که سالیانه بخش اعظم پرونده های در دست اقدام طلاق در دادگاه هارا به خود اختصاص داده است. باوجود تمامی خساراتی که این بیماری با خود به همراه دارد ولی لازم به ذکر است که اعتیاد یک بیماری است و ما باید به مشابه یک بیماری با ان برخورد کنیم ودرپی درمان به موقع و صحیح ان باشیم.


 

محاسن ترک اعتیاد


 

انواع روش های ترک اعتیاد

 به طور خلاصه روش های متعددی برای درمان بیماری اعتیاد وجود دارد و دسته بندی های متفاوتی انجام شده است بعضا درمان ها را به انواع اقامتی، نیمه اقامتی و سرپایی تقسیم می کنند. این درمان ها توسط کادر درمانی و گروه های خودیاری مانند کمپ های 21 و28 روزه و ان ای درمانی و...انجام می گیرد که خوشبختانه تاکنون هم موثر واقع شده اند وبازخورد نسبتا خوبی داشته اند .


معرفی بهترین روش ترک اعتیاد بدون دارو در شیراز

بهترین و بی خطرترین روش و درمان ترک اعتیاد قطع مصرف بدون هیچگونه دارو می باشد ، چراکه تجربه و علم ثابت کرده است که خود مکانیزم و ساختار داروهایی که بعضی از مراکز به بیماران خود تجویز می کنند در بیمار ایجاد وابستگی کرده و فرایند درمان را اغلب کند می کند چه بسا که اکثریت این داروها عوارضی را نیز به دنبال دارند و دیده شده است که این درمان ها برای بیمار و خانوادشان رضایت بخش نبوده و تاکنون تاثیر ان مشخص نشده است. اما متاسفانه این روز ها بازار از این قبیل درمان های دارویی داغ بوده که افراد بسیاری تحت عنوان درمانگر از این راه کسب سود و منافع کلان می کنند. وشاید بتوان وجود این درمان های ناکارامد و غیرحرفه ای را یکی از دلایل عود مجدد بیماری اعتیاد دانست. یکی از کمپ هایی که طی این سال ها به لطف منان وشما مردم فهیم و اگاه خوش درخشیده است و ثابت کرده است که اعتیاد بیماری درمان پذیر می باشد کمپ تخصصی ترک اعتیاد اوای مهر افرین می باشد. کمپ تخصصی ترک اعتیاد اوای مهر افرین به دلایل متعددی از جمله: داشتن سابغه ی طولانی، کادری متخصص و مجرب، محیطی ارام و مجهز به تمامی امکانات به روز و ارائه ی بهترین درمان ترک اعتیاد بدون دارو مورد تایید سازمان بهزیستی بوده و هرساله دریافت کننده ی لوح ها و تقدیر نامه های بسیار بوده است. این کمپ با سم زدایی سریع، اب درمانی،درمان های رفتاری شناختی و استفاده از بهترین روش درمانی با استقبال شما عزیزان مواجه بوده است.

 

علائم ترک اعتیاد

 در افراد مصرف کننده یکسری از علائم و نشانه ها ی ترک پس از قطع مصرف ظاهر می گردد.محرومیت از مواد مخدر معمولا ناراحتی ها و دردهای فیزیکی و روانی را دربر دارد که به دلیل عادت بدن و فعل و انفعالات نرون ها و انتقال دهنده های مغز طبیعی می باشد که این درد برای بیماراران در حین درمان خوشایند است چراکه نشان از بهبودی است. از جمله ی این علائم و نشانه ها می توان به اسهال و استفراغ و حالت تهوع همراه با سرگیجه، تکرر ادرار، کاهش وزن، کاهش اشتها، ابریزش بینی و چشم، تعرق و... اشاره کرد که این علایم نشانه ی بهبودی و دفع سموم از بدن فرد یا اصطلاحا سم زدایی می باشد. شدت و ضعف این نشانه ها و علائم در افراد متفاوت است و بسته به ماده ی مخدر مصرفی، دوز مصرف، مدت زمان مصرف و مقاومت و بنیه ی فرد فرق دارد.